دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۰:۳۶:۱۵خبر از: محمد صادق امینی

به همت انجمن صنفی غواصان ایران صورت می گیرد
برگزاری مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس غواصی در ایران

باشگاه خبری فراساحل: مراسم بزرگداشت شصتمین سال تاسیس غواصی در ایران در تاریخ یازده‌ام شهریور ماه سال جاری توسط انجمن صنفی غواصان ایران در بندر انزلی برگزاری می‌‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، علی یعقوبی، نایب رئیس انجمن صنفی غواصان ایران با اعلام این خبر به باشگاه خبری فراساحل گفت: در این گردهمایی که طبق یک سنت قدیمی هر 10 سال یکبار برگزار می‌شود از بزرگان غواصی در ایران و پایه گذاران این فن در کشور تقدیر و قدردانی می‌شود. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه مراسم پنجاهمین سالگرد این مراسم نیز در سال 84 در بندر انزلی برگزار شده بود، در خصوص عدم برگزاری سالیانه این مراسم افزود: متاسفانه به دلیل مشکلاتی گوناگونی که پیش روی حرفه و صنعت غواصی در کشورمان وجود دارد و نبود یک انسجام در بین فعالان این حوزه، ما تاکنون نتوانسته‌ایم این مراسم را بصورت سالیانه برگزار نمائیم. این در حالی است که برگزاری همین مراسم نیز جنبه صنفی نداشته و تنها با مشارکت غواصان قدیمی نیروی دریایی ارتش و با حمایت ویژه شرکت رهگشایان دریا بعنوان حامی مالی ویژه این مراسم، برگزار خواهد شد.
یعقوبی همچنین با اشاره به تلاش شبانه روزی مدیران این مجموعه برای افزایش فعالیت‌های انجمن تصریح کرد: با توجه به اینکه با رفع تحریم‌ها فعالیت‌هایی دریایی در کشور افزایش خواهد یافت و نیاز به انجام عملیات‌های غواصی در صنایع دریایی کشورمان بشدت افزایش خواهد یافت، ما مصمم هستیم که با ارتقا نقش انجمن و تبدیل آن به اتاق فکر صنعت غواصی، بتوانیم مشکلات و چالش‌های شرکت‌ها و افراد فعال در این حوزه را هر چه بهتر مدیریت کنیم. وی ادامه داد: این در حالی است که بواسطه قوانین جدیدی که در کشور و مخصوصا در سازمان تامین اجتماعی مصوب شده، زمینه بسیار خوبی برای گسترش فعالیت‌های انجمن صنفی غواصان ایران فراهم گشته و ما امیدواریم که بتوانیم از این پس هر 6 ماه یکبار جلسات انجمن را برگزار نمائیم.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل، سابقه تاسیس غواصی به شکل مدرن و حرفه‌ای به سال 1334 باز می‌گردد که جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش برای طی دوره‌های حرفه‌ای غواصی به خارج اعزام شدند که این افراد در بازگشت به ایران، اقدام به تاسیس مدرسه غواصی نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی و آموزش سایر غواصان نیروی دریایی نمودند که با تجارب کسب شده توسط همین نفرات، در نهایت زمینه برای شکل گیری غواصی صنعتی در کشورمان فراهم گشت. در همین راستا باشگاه خبری فراساحل مصاحبه مفصلی را با نایب رئیس انجمن صنفی غواصان ایران و مدیر عامل شرکت رهگشایان دریا انجام داده است که در آن بصورت مفصلی به مشکلات و چالش‌های پیش روی غواصان در کشورمان اشاره شده که شنبه هفته آینده منتشر خواهد شد. 



  کد خبر : 694
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  خبر از: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :